به احتمال زیاد این چند روز خبرهایی رو در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام شنیدین ، طبق این الگوریتم زمانی که شما پست جدیدی می زارین ابتدا به 10 درصد فالوورهای شما نمایش داده میشه و بعد از مدت 1 ساعت در صورتی که Engagement که شامل لایک، کامنت، ذخیره کردن ، بازدید از ویدیو و هر چیزی که باعث درگیر سازی کاربر میشه ، به تعداد قابل قبولی برسه ، پست به بقیه فالوورها هم نمایش داده میشه.

در ادامه یه سری راهکار برای اینکه بتونین راحت تر با این الگوریتم جدید تطبیق پیدا کنیم رو میگم :



استوری : با توجه به اینکه مهمه در یک ساعت اول بیشترین engagement رو از فالوورهاتون بگیرین ،بعد از گذاشتن پست ، یه استوری بزارین و اعلام کنین که پست جدید گذاشتین و اونارو دعوت به بازدید از پست بکنین.

زمان ارسال پست : سعی کنین پست تون رو در ساعات پر بازدید که ترافیک بیشتره ارسال کنین که شانس دیده شدن پست رو بالاتر ببرین.


گذاشتن پست های طولانی : در الگوریتم جدید اینستاگرام یکی از نکاتی که بهش توجه شده مدت زمانی که کاربر روی پست شما می گذرونه ، گذاشتن پست هایی با کپشن هایی با محتوای خوب و طولانی ، ویدیو های جذاب و گذاشتن عکس ها به صورت آلبومی می تونه کمک زیادی به این قضیه بکنه.



درگیر کردن بیشتر مخاطب : با توجه به اینکه تعداد کامنت ها و به اشتراک گذاشتن پست های شما هم مهمه ، در انتهای پست هاتون سعی کنین سوالاتی طرح کنین یا چالش هایی ایجاد کنین و فالوورهاتون رو تشویق به گذاشتن کامنت و ارسال پست به دیگران کنین.

استفاده از هشتگ : در حال حاضر در اینستاگرام امکان گذاشتن تا 30 هشتگ وجود داره ولی گذاشتن هشتگ های زیاد و تکرار در هر پست ممکنه به صورت اسپم در نظر گرفته بشه و shadow شین ، سعی کنین با توجه به موضوع هر پست تا 5 هشتگ منحصر به فرد بزنین.


یکی از مهمترین چالش ها رو با این الگوریتم پیج هایی خواهند داشت که فالوورهای فیک دارن و دچار مشکلات جدی خواهند شد و خوبیش اینه که پیج ها مجبورن محتوای با کیفیت تری تولید کنن تا بتونن مخاطبین واقعی رو جذب کنن، نگرانی هایی هم برای پیج هایی که دارن به صورت درست کار می کنن هم به وجود اومده بود که امیدوارم با نکاتی که گفتم تا حدی این نگرانی ها کم شده باشه.